Saturday 4 June 2011

Aku ingin Melupakanmu....namun

aku tidak mahu lagi mengingatinya.
bukan aku benci..tapi ntah lah..
siap kali aku ingat dia..
mesti airmataku mengalir..

aku pikir tak perlu lah aku terus menanggis.
buang airmata aje kan...?
tapi...

bila sepi bertandang ke hatiku..
waktu itulah dia menerjah ingatanku..
jeritan namanya bergema memenuhi jiwa..
sesak aku dibuatnya...

dia... entah ke mana hilangnya..
entah apa dibuat dan difikirkannya..
tiba-tiba saja senyap...
hatiku tertanya-tanya..

dia lupa ke..pada diriku..?
aaaahhhhh...

aku tak ingin bertanya lagi..
untuk apa bertanya..
jika pertanyaanku tiada jawapannya..

puas dah kupujuk hati ini..
agar 'lupakan' saja si dia itu..
namun hatiku tak berdaya..
menyisihkan dia dari hati ni..

aaah....rinduuuuu....
rindu lagi...
pada wajah pada suara..
segalanya yg ada pada dirinya..
oooh...hati...sukarnya bagiku melupakan dia...

dia..adakah dia peduli..?
aku tak pasti..
kini...aku terasa sakitnya..
disakiti dengan rindu..
rindu yang tak bertepi...

jasni jamal


No comments: